Andreea Cujbă este o tânără antreprenoare ce şi-a dedicat tot timpul pasiunii sale, hainele. A reuşit să creeze un brand local şi ulterior regional Velvet Queen şi acum are planuri de extindere
De ce credeţi ca în Botoşani este nevoie de un designer vestimentar care să consilieze doamnele şi domnişoarele?
În primul cred că designer vestimentar este un cuvânt mult prea dur. Cred că a trecut vremea, noi suntem o casă de modă, o echipă în primul rând, care consiliem clientele şi ne adaptăm vremurilor. Din punctul meu de vedere nu mai există designerii care vin cu anumite tendinţe. Acum sunt tendinţe, dar lumea se îmbracă sau poartă în primul rând ceea ce i se potriveşte. Şi cred că oamenii au nevoie de specialişti care într-adevăr merg la cursuri, se informează, merg la tot felul de prezentări de modă atât în ţară cât şi pe plan extern şi care vin şi aduc anumite tendinţe
De ce aţi recomanda unei persoane să îmbrace de la un specialist, cu recomandări, faţă de un produs de serie?
Un specialist ne poate ajuta. Este ca şi atunci când mergi, spre exemplu, la coafor. Nimeni nu poate fi specialist în toate, de aceea consider că uneori ai nevoie să te consilieze cineva, ai nevoie de anumite recomandări.
De când aţi intrat pe piaţă şi ai creat brandul Velvet Queen, s-a simţit o educaţia a persoanelor, pe plan vestimentar?
Eu tot timpul încerc să sfătuiesc clientele şi nu numai. Uneori primesc telefoane de la persoane care nu-şi fac hainele la noi la atelier. Le răspund şi le explic cum să se îmbrace, cum să îşi asorteze hainele sau accesoriile. Sunt sfaturi pe care le ofer gratis. Observ că există o linie ascendentă în ceea ce priveşte dorinţa doamnelor sau domnişoarelor din Botoşani de a învăţa, de a se informa şi de a fi mereu la curent cu noutăţile din domeniu.
Brandul Velvet Queen s-a dezvoltat atât la nivel local, cât şi la nivel naţional. Dezvoltarea a coincis cu aşteptările avute la debutul afacerii?
Am fost foarte încrezătoare pentru că tot timpul am văzut că este loc pe piaţă pentru ceea ce fac eu. Velvet Queen nu este numai la nivelul judeţului Botoşani având cliente din toată regiunea Moldovei şi chiar din Sudul Ţării, Craiova, Târgu Jiu. Prin prezenţa pe platforma de vânzări EMAG am vândut în toată ţara.
Unde vă poate găsi posibilii clienţi, în afară de platforma EMAG?
Avem site propriu www.velvetqueen.ro unde este şi opţiunea de comandă. Persoana interesată poate completa formularul prezent pe site-ul nostru introducând toate datele, inclusiv dimensiunile. În funcţie de comandă, hainele se crează în intervalul 2-7 zile lucrătoare. Avem manechine special create pentru toate dimensiunile şi astfel putem livra fără ca persoana să se deplaseze la noi. Noi facem livrări şi prin curierat.
În ce zonă aveţi cerinţe mai mari: ţinute de eveniment sau casual?
Pentru rochiile de eveniment sunt cele mai mari cerinţe. Mai avem comenzi şi casual, în special doamne sau domnişoare ce fac muncă de birou.
Există un portret al clientei Velvet Queen?
Nu putem crea un asemenea portret pentru că avem cliente de la 14 ani sau chiar mai mici până la 65 de ani. Este o pondere egala nefiind un procent mai mare sau mai mic.
Care sunt tendinţele sfârşitului de ani şi la ce se ne aşteptăm pentru anul viitor?
Din punctul meu de vedere, bazat şi pe recomandările specialiştilor la care merg la cursuri, tendinţele tot noi le dăm. Se poartă culorile care ne prind cel mai bine. Anul acesta spre exemplu s-a purtat turcoaz, însă nu tuturor le-a stat bine cu turcoaz. În continuare am văzut că se merge pe aceeaşi linie de auriu, argintiu, foarte mult latura glam ca şi în tendinţa anului trecut. Auriul este vedeta.
Cu ce noutăţi ne surprinde Velvet Queen în această perioadă?
Pregătim o colecţie de rochii de mireasă, cel puţin 12 rochii concepute la noi în atelier. Lucrăm de câteva luni bune la modele şi sper ca în 2-3 luni să avem şi lansarea. Ne gândim la un eveniment special de lansare şi de asemenea vor fi pentru vizionare ulterior şi pe site-ul nostru.
Vorbeaţi de cursuri de perfecţionare la care aţi participat. Ne puteţi da exemple?
Am fost la diverse cursuri organizate la Bucureşti organizate în general de două ori pe an, în funcţie de cum se schimbă tendinţele. Sunt organizate de specialişti în domeniul vestimentar, croitorie şi stil vestimentar. În principal la acele de stil vestimentar am vrut să pun accent.
Putem vorbi, la doamne şi domnişoare, de o diferenţiere de modă în funcţie de regiunea de domiciliu?
Există diferenţe. Spre exemplu în zona Moldovei se pune mai mult accent pe accesorii, pe mai multă opulenţă, spre deosebire de Sudul ţării unde merg mai mult pe latura simplistă. Modele cât mai simple, o simplă culoare, modele pe linia corpului. Noi le sfătuim pe cliente în funcţie de dimensiuni, aspect. Fiecare este unic şi i se potriveşte ceva.
Intenţionaţi, în viitor, să vă extindeţi şi spre alte zone?
Mi-ar plăcea să mă extind şi în zona hăinuţelor pentru copii. Îmi plac foarte mult şi spre deosebire de ceilalţi ani, anul acesta am lucrat destul de multe rochii pentru fetiţe. A început să se pună foarte mult accent pe seturi, mamă-fiică. Merg foarte bine la evenimente. Nişa pentru copii poarte fi acoperită. Cred că sunt planuri pe termen mediu